CHIŞINĂU, Piaţa Mării Adunări Naționale, 26 mai 2024

Regulament eveniment

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A EVENIMENTULUI SPORTIV

Piața Marii Adunări Naționale, 25 mai 2024

SECTIUNEA 1. ORGANIZATORUL SI REGULAMENTUL OFICIAL AL EVENIMENTULUI SPORTIV

“Legal Half-Marathon Chisinau” (denumita în cele ce urmeaza “Competiția”) este organizata de Uniunea Juriștilor din Republica Moldova in parteneriat cu Redacția BizLow, Primăria Municipiului Chișinău și Asociația Run Moldova si are ca scop promovarea miscarii (alergarea in aer liber) si a unui stil de viata sanatos pentru un segment larg al populatiei(inclusiv persoane ce isi desfasoara activitatea in justitie) precum si implicarea comunitatii locale într-o acțiune de promovare a mișcării si strangerea de fonduri pentru cauze caritabile alese special pentru acest eveniment.

Participanții la Competiție sunt obligati sa respecte termenii si conditiile Regulamentului Oficial al Competiției (denumit în continuare “Regulament Oficial”).

Site-ul oficial al competiției este legalrun.ro/chisinau

Regulamentul Oficial este întocmit si va fi facut public conform legislatiei aplicabile din Republica Moldova, fiind disponibil în mod gratuit oricarui solicitant pe site-ul oficial. Prin participarea la aceasta Competiție, participanții sunt de acord sa respecte si sa se conformeze tuturor prevederilor, termenilor si condițiilor prezentului Regulament Oficial si ale legislației aplicabile.

SECTIUNEA 2. DATA SI LOCUL DESFASURARII COMPETIȚIEI

Competiția se va desfășura in Chișinău, duminică, 26 mai 2024 începând cu ora 8:00, având startul si sosirea pe Piața Marii Adunări Naționale, conform mecanismului Competiției, așa cum este acesta detaliat în Secțiunea 4 a prezentului Regulament.

Zona de start/sosire și traseele de concurs sunt marcate pe hârțile afişate pe site-ul oficial.

Pe durata desfășurării competiției, pe străzile pe unde se desfășoară traseele curselor si pe străzile care ajung in acest traseu al curselor, se va restricționa traficul rutier.

SECTIUNEA 3. CURSELE COMPETIȚIEI. CATEGORII. TRASEELE DE CONCURS. 

Aceasta competiție se adreseaza pasionaţilor de sport și miscare în aer liber, a caror stare de sanatate le permite o alergare pe una din distanţele menţionate mai jos.

3.1. CURSE DE ADULTI SI ADOLESCENTI

3.1.1. DISTANTE DE PARCURS 
  • Semimaraton – Cursa individuala – 21,097 km (4 ture x 5,25km)
  • Semimaraton – Stafeta – 4 x 5,25km 
  • Cursa 10K (2 ture)
  • Cursa Populara  – 3km

3.2. CURSE DE COPII

Toate cursele de copii (pana la 15 ani) vor avea loc in ziua de duminica a cursei, având starturi pe B-dul Unirii, in fata Tribunalului București, după terminarea curselor adulților. Programul curselor va fi anunțat pe site-ul official.

Programul curselor si detalii despre inscriere, categorii de varsta si distanta se gasesc in pagina dedicata Cursei Copiilor de pe site-ul oficial.

3.3. TRASEE DE CONCURS

Traseele de concurs vor fi semnalizate de catre organizatori prin conuri, garduri si benzi de delimitare si vor fi supravegheate de comisari (arbitri) de cursa, politisti si jandarmi amplasati in diferite puncte ale traseelor.

In zona start/sosire traseul va fi securizat prin garduri de delimitare.

Descrierea si harta traseelor sunt disponibile pe site-ul official.

SECTIUNEA 4. MECANISMUL COMPETIȚIEI – PARTICIPANȚII ȘI DESFASURAREA COMPETIȚIEI

4.1. ELIGIBILITATE

Aceasta competiție se adreseaza copiilor cu varsta 0-5ani (care vor participa doar impreuna cu unul dintre parinti),  copiilor(6-14ani), adolescentilor (15-17 ani) și adultilor care se vor întrece pe trasee stabilite de organizatori în functie de vârstă și pregatirea participanților.

Participanții trebuie sa fi implinit 6 ani (pentru cursele individuale ale copiilor), 15 ani (pentru cursa adolescentilor) și 18 ani (pentru celelalte curse) pana la data desfășurarii competiției (inclusiv) și sa fie apti din punct de vedere medical pentru acest tip de efort.

4.1.1 PROFESII JURIDICE

In cadrul evenimentului sintagma profesii juridice se refera la persoanele care se incadreaza in urmatoarele profesii:

  • Magistrați (procurori, judecători) // Grefieri
  • Avocați
  • Alte profesii juridice: Notari, executori judecătorești și consilieri juridici
  • Angajati MAI

4.2. INSCRIERE

O persoana eligibila conform articolului 4.1 se poate înscrie la una din probele competiției pe pagina de “Inscriere” de pe site-ul oficial in limita si pana la data detaliata pe site-ul oficial.

Inscrierea participanților se face online pe site-ul oficial, in limita si pana la data detaliata pe site-ul oficial in pagina de înscriere.

Pentru semimaraton, semimaton stafetă, cursa 10k se vor face inscrieri pe categorii pentru publicul larg si pentru profesiile juridice.

Pentru semimaraton – stafeta, categoria profesii juridice, toti componentii unei stafete trebuie sa fie de profesie juridica.

Inscrierea participanților (adolescenti 15-17 ani si adulti) la Cursa Populara (3km) se face online pe site-ul oficial, in limita si pana la data detaliata pe site-ul oficial in pagina de Înscriere. Înscrieri la aceasta proba se pot face si la locul de predare a kiturilor (sportexpo), doar in limita locurilor ramase disponibile si conform programului anunțat pe site-ul oficial.

Inscrierea participanților copii cu varsta 0-5ani (care vor participa doar impreuna cu unul dintre parinti) si copii 6-14 ani la cursele copiilor se face online pe site-ul oficial in limita si pana la data detaliata pe site-ul oficial in pagina de Curse copii. Inscrieri la aceaste proba se pot face si la locul de distribuire a kiturilor si la locul de desfasurare a Competiției in ziua evenimentului (orele 9.15 – 12.00) in limita locurilor disponibile.

Pentru cursele de semimaraton, semimaraton-stafeta, cursa 10k si Cursa Populara (adolescenti si adulti) sunt considerate inscrierile valide, doar cele care au completate toate datele din formularul de inscriere (on-line) si fac dovada platii (mai putin adolescentii care au inscriere gratuita) in termen de 3 zile lucratoare de la inscrierea on-line.

Inscrierile care nu au toate datele complete sunt considerate inscrieri incomplete si vor fi anulate.

Pentru a evita aglomerarea traseelor si pentru desfasurarea in siguranta a Competiției, numarul participanților este limitat. Numărul de locuri disponibile pentru fiecare cursa este detaliat pe site-ul Competiției in pagina înscriere.

Un participant se poate inscrie doar la o singura cursa. Nu este permisa inscrierea unei persoane la mai multe probe chiar daca plateste taxa de participare. Persoana inscrisa la mai multe curse si care participa la aceste probe va fi descalificata de la toate cursele.

4.3. TAXE DE PARTICIPARE ȘI METODELE DE PLATĂ

Taxele de participare pentru toate cursele sunt detaliate pe site-ul oficial in pagina Înscriere.

Plata taxei de participare se poate face prin: 

  • plata online, cu card, pe site-ul official
  • transfer bancar: în contul  RO67BTRLRONCRT0398489001, deschis la Banca Transilvania, beneficiar Asociatia EOS D’ART, CIF 38027224

Plata taxei de participare se face în momentul înscrierii online sau în maximum 3 (trei) zile lucrătoare de la data completării formularului online. Neplata taxei de participare în termenul stabilit va duce la invalidarea înscrierii, locul de participare al neplătitorului devenind vacant pentru un alt participant.

4.4. DECLARATIA PE PROPRIA RASPUNDERE

Pentru cursele de semimaraton, semimaraton-stafeta, cursa 10k si Cursa Populara (adulti) la ridicarea kit-ului de participare tuturor participanților le vor fi verificate  declaratiile pe propria raspundere completate  on-line sau vor  semna declaratia pe propria raspundere la fata locului  prin care îsi vor da acordul pe proprie raspundere ca sunt apti din punct de vedere medical pentru participarea la evenimentul sportiv în prezenta unui reprezentant al organizatorului si a unui martor. Asadar aceasta declaratie va putea fi completata on-line, printata dupa inscrierea on-line sau va fi completata inainte de ridicarea kit-ului.

La inscrierea si la ridicarea numarului de concurs (la locul de distribuire a kiturilor – pentru Cursa Populara 3km – Adolescenti) precum si la  inscrierea si la ridicarea numarului de concurs(la locul de desfasurare al evenimentului – pentru Cursele Copiilor ) – participanții sub 18 ani  – vor fi insotiti de un parinte (sau tutore legal) care va completa si semna declaratia pe proprie raspundere prin care îsi va da acordul pe proprie raspundere ca minorul este apt din punct de vedere medical pentru participarea la evenimentul sportiv, în prezenta unui reprezentant al organizatorului si a unui martor.

4.5. VALIDAREA CONCURENȚILOR ȘI RIDICAREA NUMĂRULUI, CHIP-ULUI DE CRONOMETRARE ȘI A KIT-ULUI. ECHIPAMENT DE CONCURS

O persoana care este înscrisa, în condițiile articolului 4.2, va trebui sa se prezinte la locul de ridicare a kit-urilor, conform programului evenimentului, pentru ridicarea numărului de concurs, a chipului de cronometrare (lipit pe spatele numărului pentru participanții la cursele competitive) și a kit-ului de participare. Pentru a fi validata și a ridica cele de mai sus, persoana va prezenta un act de identitate (pașaport, carte de identitate sau permis de conducere) și declarația pe proprie răspundere semnata.

Pentru cursele de semimaraton, semimaraton-stafeta, cursa 10K și cursa 3k adulți numerele de concurs (pe care se va afla montat chipul electronic de cronometrare) se vor inmana concurentilor la ridicarea kiturilor numai dupa verificarea completarii declaratiei pe propria raspundere on-line sau dupa semnarea declaratiilor pe propria raspundere de fiecare concurrent la fata locului.

Pentru Cursa 3k (adolescenti 15 – 17 ani) numerele de concurs cu chip se vor inmana concurentilor la ridicarea kiturilor numai dupa semnarea declaratiilor pe propria raspundere de catre parintele sau tutorele legal al copilului.

Se va avea grija ca chip-ul electronic de cronometrare (de unica folosinta) montat pe numarul de concurs sa NU fie dezlipit de pe acesta.

Pentru Cursele copiilor numerele de concurs si kitul vor fi inmanate conform programului evenimentului numai dupa semnarea declaratiilor pe propria raspundere de catre unul dintre parintii copilului sau un tutore legal.

Odată ridicate chip-ul de cronometrare (la cursele competitive) și numărul de concurs, concurentul este validat pentru participarea la cursa. Numărul și chip-ul NU pot fi transmise unei alte persoane.

Programul și detaliile privind ridicarea kiturile de concurs se găsesc pe pagina “Program eveniment”.

După ora limita de predare a kiturilor, ridicarea numărului de concurs și a kit-ului nu mai este permisa, acestea rămânând la dispoziția organizatorului.

Kit-ul de concurs nu se poate trimite prin posta sau curieri.

Va fi descalificat automat orice participant care nu poartă numărul de concurs pe tricou sau poartă alt număr de concurs in locul celui primit din partea organizatorului.

In ziua evenimentului NU va fi posibila schimbarea sau inlocuirea numarului de concurs – in cazul pierderii si nici schimbarea numerelor de concurs intre alergatori. Aceste abateri duc la descalificare.

4.6. CONDIȚII DE PARTICIPARE LA CURSA

Un concurent validat trebuie sa se prezinte la start la locul, în ziua și ora stabilite.

Concurenţii vor participa la evenimentul sportiv folosind propriul echipament. Echipamentul de alergare trebuie sa fie corespunzator condițiilor meteorologice de la ora de desfășurare a evenimentului (inclusiv incalţaminte adecvata) și decent (sa respecte normele morale).

Recomandam concurenţilor sa poarte tricoul oferit în kit-ul de participare.

Numerele de concurs se vor amplasa pe echipamentul de alergare, în zona pieptului/abdomenului pe partea din fata, astfel incat sa fie vizibile.

Participantul va trebui sa respecte intocmai regulamentul cursei, incluzând regulile de fair-play (vezi Sectiunea 6), traseul cursei (sa treaca prin punctele de control), regulile privind aruncarea gunoaielor, precum și indicatiile persoanelor implicate în organizarea și desfășurarea cursei (comisarilor de cursa, personalului medical, de securitate, paza contra incendiilor). Daca participantul nu respecta, orice persoana implicata în organizarea și desfășurarea cursei, il poate descalifica.

Concurentii trebuie sa-si dozeze efortul în conformitate cu starea proprie de sanatate și pregatirea lor fizica la momentul cursei.

In cazul în care se afla în dificultate (hipo/hiper tensiune, ameteala, deshidratare, orice stare de rau) sau vede un alt alergator aflat în dificultate, orice participant va cere de îndata ajutor doar autoritatilor sau persoanelor implicate în organizarea și desfășurarea cursei.

4.7. START – LIMITA DE TIMP – REDESCHIDEREA TRAFICULUI

Pentru orele de start la fiecare proba va rugam sa consultati pagina de “Program eveniment” .

Timpul limita pentru curse este:

  • Semimaraton – 5h22m (cu timpul intermediar de 1h26m, timp limita la km 10,5 – dupa parcurgerea a 2 ture de cate 5,25km)
  • Cursa 10K – 1h15m (cu timpul intermediar de 34m, la km 4,75, dupa parcurgerea prmei ture de 4,75 km)
  • Cursa 3km – 30 min

 

Organizatorii si arbitrii pot opri din cursa un concurent care nu are sanse rezonabile sa termine in timpul limita una dintre curse.

Participanții care vor ajunge la Sosire dupa limita de timp a fiecarei curse, nu vor fi inclusi in clasamentul cursei la care au participat si nu vor primi medalia de finisher. Concurentii care depasesc limitele de timp vor fi avertizati de catre arbitrii si comisarii de cursa si vor trebui sa se indrepte imediat catre zona de start/sosire.

Atentie: Continuarea cursei dupa depasirea timpului limita este interzisa. Dupa aceste limite de timp toate drumurile vor fi redeschise traficului si organizatorii nu vor mai garanta siguranta participanților.

4.8. STABILIREA REZULTATELOR

Pentru cursele de semimaraton, semimaraton-stafeta, cursa 10K si cursa 3k clasamentul oficial se va stabili prin cronometrare electronica si va fi disponibil pe site-ul Competiției in cel mai scurt timp (maxim 1-2 ore de la finalizarea curselor). Conform regulamentelor internaţionale “clasamentul oficial” este alcătuit pe baza “timpului oficial” înregistrat pentru fiecare alergător. “Timpul oficial” se măsoară din momentul startului oficial până în momentul trecerii liniei de sosire.

Se vor intocmi clasamente pentru fiecare cursă competitiva:

  • Semimaraton – Cursa individuala (feminin, masculin)
  • Semimaraton – Stafeta 4 x 5,25 km
  • Cursa 10K (feminin, masculin)

Se vor intocmi clasamente pe categorii de varsta si sex conform paginii de premii si categorii de pe site-ul oficial.

Pentru  Cursa 3k (adulti si adolescenti) se fac clasamente la fiecare categorie (15-17 ani, 18+) (feminin si masculin).

Pentru cursele copiilor (6-14ani) se ia in calcul clasamentul doar pentru primii trei clasati la fiecare categorie de varsta(fete, baieti). 

Cursa copiilor( 0-5ani) este o cursa fara clasament si fara premii.

4.9. RETRAGEREA DIN COMPETIȚIE

În cazul în care cineva dorește să se retragă din competiție, rambursarea taxei nu este posibilă. 

4.9.1 MODIFICAREA ÎNREGISTRĂRII

Pentru cursele de semimaraton, semimaraton-stafeta, cursa 10K si cursa 3k modificarea unei înregistrări (schimbarea de persoane, trecerea de la o probă la alta) este posibilă cu maxim 14 zile înainte de data evenimentului printr-o cerere trimisă pe adresele oficiale din pagina de contact. Orice modificare a înregistrării va fi taxată cu 30 lei. Aceasta taxa suplimentara se va distribui in totalitate catre cauzele caritabile ale evenimentului. 

4.9.2 RETRAGEREA SAU NEPREZENTAREA

Pentru cei retrasi, kit-ul de concurs va putea fi ridicat doar în perioada de ridicare kituri de la locul de distribuire a kit-urilor (conform programului de pe site-ul official). Dupa aceasta perioada nu se vor mai distribui kit-uri de concurs celor retrasi / neprezentati.

4.10. ARBITRII DE TRASEU

In diferite puncte ale traseului de alergare vor fi amplasaţi arbitri de traseu ce vor purta veste distinctive. Ei vor supraveghea respectarea traseului de către concurenţi și vor înregistra trecerile concurenților prin punctele respective. La sfârșitul cursei, aceste date vor fi cumulate și se va verifica numărul de treceri ale fiecărui concurent prin punctele de verificare. Dacă unul dintre concurenţi nu a cumulat numărul total de treceri prin toate punctele de control, atunci concurentul respectiv va fi descalificat.

Dacă un arbitru de cursa va observa o tentativa de “tăiere” (scurtare sau abatere) a traseului, concurentul respectiv va fi descalificat.

De asemenea, arbitrii de traseu dau indicații ce țin de traseu, regulament sau situații de urgenta.

Cursele vor beneficia și de prezenta unor arbitri mobili care se vor deplasa cu biciclete.

4.11. VOLUNTARI

Cursele vor beneficia de asistenta mai multor voluntari instruiți care vor oferi participanților următoarele:

  • servicii la punctele de alimentare / hidratare
  • ajutor la nevoie
  • indrumare pe traseu
  • interventie în caz de nevoie
  • preventie
  • asigurarea comunicării în caz de urgență

4.12. DEPOZITAREA BAGAJELOR

In ziua cursei, bunurile personale pot fi lăsate în grija organizatorilor in cortul special amenajat în zona START/SOSIRE. Acestea se vor împacheta în sacii de kit sau in saci primiti de la organizatori pe care se vor aplica un sticker cu numărul de concurs. Vă rugăm să nu lăsaţi acte sau bunuri de valoare. Organizatorii nu răspund de posibilele pierderi.

SECTIUNEA 5. NOTIFICAREA SI INMANAREA PREMIILOR

La sosire, toţi participanţii vor primi medalii de finisher.

Vor fi premiate locurile 1, 2 si 3 de la fiecare cursa si categorie de varsta. Premiile vor fi anuntate inainte de inceperea concursului in functie de sponsorii care se vor implica in acest proiect.

Concurentii ce fac parte din profesiile juridice Magistrați (procurori, judecători) si Grefieri clasati in primele 3 locuri la o categorie de premiere vor fi premiati doar cu diploma si cupa, indiferent daca acea categorie are prevazute şi premii.

Diplomele de participare (doar pentru participanții la cursele de semimaraton, semimaraton-stafeta, cursa 10K)  vor fi electronice si vor putea fi descarcate de pe site-ul Competiției la maxim doua zile dupa eveniment. 

Premiile ce nu sunt ridicate la festivitatea de premiere NU mai pot fi revendicate ulterior și nici nu pot fi trimise prin posta sau curier.

Festivitatea oficiala de premiere va avea loc la locul de desfasurare a evenimentului in zona start/sosire. Pentru ora exacta va rugam sa consultati pagina de program oficial a evenimentului.

SECTIUNEA 6. FAIR-PLAY

Alergatorii vor avea o atitudine fair-play și vor respecta urmatoarele reguli:

  • vor folosi un limbaj și gesturi decente
  • vor manifesta respect fata de alergatori, voluntari, organizatori și public
  • vor alerga pe cat posibil pe partea dreapta a sensului de alergare

Nerespectarea celor de mai sus atrage descalificarea din competiție.

SECTIUNEA 7. CONDITII ADMINISTRATIVE

7.1. ORGANIZARE

Organizarea evenimentului revine Asociatiei Run Moldova.

Evenimentul este realizat in parteneriat cu Uniunea Juriștilor, Redacția BizLow și Primăria Municipiului Chișinău, cu sprijinul asociatiilor caritabile inscrise la eveniment.

Pe durata desfășurării concursului, participanții nu pot părăsi traseul de alergare și nici nu il pot schimba, prin scurtare sau alegerea de trasee alternative, respectând și culoarul de delimitare trasat de către organizatori și marcat cu banda. 

7.2. PUNCTE DE HIDRATARE

Conform regulamentelor internationale vor trebui amplasate cate un punct de hidratare (apa plata, bautura izotonica, fructe) la fiecare 5 km ai traseului. Pentru aceasta competitie pe tura de 5,25km se va amplasa 1 punct de alimentare  in apropierea zonei start/sosire). ). Daca va fi nevoie se va mai amplasa un punct de alimentare(doar cu apa) la km 1,9 a traseului de 5,25km. Pentru cursa de 3km se va amplasa  un singur punct de alimentare (in  zona de sosire).

La sosire, unde va fi amplasat un alt punct de alimentare,  toti participanții vor primi apa plata, mere, banane, portocale, glucoza. Participanții sunt rugati sa arunce sticlele si paharele de plastic in zonele apropiate punctelor de hidratare pentru a inlesni procesul de curatenie.

7.3. PRIM AJUTOR – AMBULANȚA – RETRAGERE – SIGURANȚA COMPETIȚIEI

Punctele de Prim Ajutor vor fi asigurate de 2 ambulanțe contractate de catre organizatori. Aceastea vor  fi pozitionate astfel:

  • 1 ambulanta in zona de start/sosire.
  • 1 ambulanta pe traseu si spre zona cea mai indepartata fata de zona start/sosire.

Personalul ambulanței va fi anunțat de arbitrii de pe traseu in cazul acccidentarii alergatorilor pe circuit si va merge de urgenta sa ridice accidentatii. 

Alergatorii care s-au retras din cursa sunt rugati sa-si anunte retragerea la arbitrii de traseu sau daca ajung in zona sosire la arbitri din aceasta zona.

Pentru siguranta Competiției evenimentul va beneficia de:

  • 2 ambulante cu cadre medicale specializate (în apropierea zonei START/SOSIRE si pe traseu)
  • jandarmi si/sau polițisti locali, politisti rutieri in conformitate cu legislatia în vigoare
  • voluntari – pe tot traseul, în special în zonele cheie și în punctele de hidratare, vor fi voluntari instruiți, îmbrăcați cu echipament distinctiv

Traseele de alergare vor fi delimitate prin garduri metalice, conuri și banda de demarcare.

Circulatia rutiera va fi restrictionata pe durata desfasurarii Competiției pe toate traseele de alergare.

7.4. SUSȚINĂTORI

Eventualii sustinatori ai participanților (membrii de familie, prieteni) pot ramane in vecinatatea traseului dar in afara rutei de alergare avind grija sa nu deterioreze zonele de spatiu verde. 

7.5. DISPOZITII FINALE

În conformitate cu legislația în vigoare, Organizatorii vor face publice numele câștigătorilor și premiile acordate în cadrul acestei Competiții. Lista câștigătorilor va fi publicata după eveniment la maximum 14 zile, pe site-ul official.

Organizatorii se obliga sa respecte prevederile legislației Republicii Moldova privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal. Pentru detalii, accesați pagina de politica de confidentialitate de pe site-ul official.

Concurenților le este interzisă aruncarea oricăror resturi sau gunoaie în zona de desfășurare a competiției, sub sancțiunea descalificării din competiție. Aceștia vor putea folosi fie coșurile de gunoi amplasate pe traseele de alergare, fie sacii menajeri puși la dispoziție de către organizatori în zona de start/sosire. Organizatorii vor asigura la terminarea evenimentului strangerea deșeurilor de pe traseele de alergare și depunerea acestora în containerele aflate în zona START/SOSIRE.

Organizatorii își rezerva dreptul de a modifica prezentul Regulament pana la data începerii competiției cu obligativitatea anunțării modificărilor intervenite pe site și la locul de desfășurare a competiției.